Napjainkban a humánerőforrás-menedzsment izgalmas fejlesztési folyamatokon megy keresztül. Zajlik az agilis transzformáció, amely során láthatóvá vált, hogy ez az átalakulás nem csak az üzleti oldal esetében fontos, hanem emberi, munkavállalói oldalon is.
Játszunk egy kicsit az idővel! Tekerjünk előre 5 évet, beszélgetünk egy HR fórumon az agilis toborzásról és az agilis munkavállalói élményről. Előzményként három olyan gazdasági és technológiai katalizátort említhetünk meg, amelyek jelentősen felerősítik a változás folyamatát:
A gyors technológiai fejlődés (mesterséges intelligencia, gépi tanulás, Big Data), a munkavállalói trend átalakulása (X, Y, Z generáció aránya) és a szolgáltatási transzformáció (digitális platformok, marketplace-ek, sharingeconomy).
A toborzást és a szervezeti kultúra átalakítását szinte mindhárom tényező erősen befolyásolja. 2025-ben egy egészen másféle toborzásról és munkaerő megtartásról fogunk beszélgetni. A generációs kérdés hatékony kezelése igen összetett és nehéz feladat a munkáltatók számára. Jelenleg a munkavállalók 50%-a az Y/Z generációból kerül ki, tehát fele-fele arányban van jelen az X és a Y/ Z generáció. Ez az arány 5 év múlva 75%-os eltolódást mutat az Y, Z generáció felé. Ez a toborzás számára azt jelenti, hogy meg kell nézni, ki lesz a jövő jelöltje és milyen elvárásokkal szembesülhetünk. Bizonyosan kiemelkedő szerepet kap a flexibilitás, a gyors kiválasztás, a kreativitás, innovatív szemlélet, csapatdöntés és a HR facilitátor szerepe, ezzel összefüggésben a munkavállalói élmény fejlesztése. Napjaink elismert vezetési-és marketing tanácsadóját idézve:
„Costumers will never love a company, until employees love itfirst.” (Simon Sinek)
Az ügyfelek nem fogják szeretni a vállalatot, amíg a munkatársak nem szeretik azt.
Ennek a filozófiának az alapja az üzleti értékteremtés és a versenyképesség. Ebből a szempontból az agilitás azt jelenti, hogy a szervezet és az egyén együtt érzékeli a változásokat és fókuszált akcióval reagál. Ennek az első lépése a munkavállalók középpontba helyezése, a munkavállalói elégedettség növelése HR támogatással. Az agilis HR az együttműködésre, átláthatóságra, alkalmazkodóképességre, inspirációra, belső motivációra épít, kulcsa a folyamatos építkezés, fókuszban a munkatársakkal.
Szigeti-Kovács Krisztina
Mondd el a véleményed!
Kommentek